16 October 2009

Rumah Terbuka PTS




Antara yang sempat dirakam oleh lensa kamera sewaktu saya menghadiri Majlis Rumah Terbuka PTS di Batu Caves. Ramai tetamu yang hadir biarpun saya antara yang terlewat memenuhi undangan (sempatlah lihat acara susun kerusi). Saya hadir jam 4.45 ptg setelah hampir 20 minit tersesat. Mujur juga staf PTS begitu ceria menyambut ketibaan tetamu jadi lapang sedikit perasaan ini.
Antara yang sempat ditemui ialah penulis ngetop seperti Ain Maisarah. Beliau begitu sibuk ditemuduga oleh editor. Saya juga berkesempatan berjumpa dengan editor yang terlibat menerima dan mengedit manuskrip saya seperti Puan Nur Hafizah, Puan Asma, Cik Shiela, Cik Ann dan beberapa orang editor lain. Kesempatan berjumpa ini amat besar maknanya kerana sebelum ini kami hanya berurusan melalui email. Melalui perjumpaan secara bersemuka maka banyak ilmu yang diperoleh kerana dapat berbual panjang.
Apa yang paling penting ialah sempat menimba ilmu dari Puan Ainon. Di samping menimba ilmu, dapat juga menaikkan semangat untuk 'menambah bilangan pokok getah agar estate menjadi lebih besar selain mempelajari cara mendapatkan pokok getah bermutu tinggi'.
Melihat bangunan kilang yang baru dibeli oleh PTS, hati ini begitu berbangga...alhamdulillah semoga PTS semakin sukses.


No comments: