06 August 2010

Gadis Cilik Dan Novel Bersiri

Seorang pembaca cilik berusia 10 tahun selalu bertanya soalan yang sama kepada AR, "pak cik ada buku baru?" Soalan itu menyebabkan AR selalu sahaja berusaha mengelakkan gadis cilik ini. Tapi jawapan yang selalu AR berikan ialah, "insyaAllah tidak lama lagi adalah." Gadis cilik ini merupakan anak seorang guru. Ibu dia kata anak dia suka baca buku dan buku setebal 150 ms akan dihadap dan dikatam satu hari sahaja.
Proses membaca sesebuah buku tidak sama dengan proses menghasilkan sesebuah buku. Tapi apabila selalu diasak pertanyaan ini maka timbul satu cabaran buat diri AR. Cabaran untuk menghasilkan novel bersiri. Melalui perbincangan awal dengan editor maka ia mendapat reaksi positif dan menggalakkan daripada editor. AR tengah siapkan suatu proposal serta sinopsis bagi menghasilkan novel bersiri ini. Sudah tentulah sasaran novel bersiri ini ialah kepada mereka yang berada pada peringkat awal remaja. InsyaAllah, AR sasarkan menjelang awal tahun hadapan maka novel ini akan berada di pasaran. Sengaja AR memilih editor yang sudah AR kenali kerana AR tahu cara kerja dan kehendaknya.Kekadang kita perlukan keserasian dalam membentuk pasukan untuk menghasilkan sesuatu produk.Terima kasih kepada semua pembaca termasuk pembaca cilik ini kerana memberikan semangat untuk AR terus berkarya.

1 comment:

Fatimah Rodhiah Mohd Yusof / Umi Danial said...

Pasti ramai yang menantikan siri baru ini daripada tuan! :D Semoga segalanya berjalan lancar dan dipermudahkan. Insyallah. Amin! :D